Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

बीते युग चार

बीते युग चार

1 min
237


सिसक रहा मन, सुकून पाने को

बिलख रही हर साँस, स्वतंत्र हो जाने को !


वृहद हो गयी पीड़, त्राण कहाँ पाऊँ

तृण तृण टूटे मन, कहाँ जाऊँ !


लघु हुआ नीलाभ, मन की अगन से

भीग गई धरा, नयन के अंसुवन से !


आज फिर एक वामा, कानन में है खड़ी

धोबियों की जमात, है फिर पीछे पड़ी !


मौन है फिर समाज, सन्नाटा है पसरा हुआ

बीत गये युग चार, सीता कभी अतीत नहीं !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama