Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sadhana Mishra samishra

Drama

2  

Sadhana Mishra samishra

Drama

हे बाँके-बिहारी

हे बाँके-बिहारी

1 min
516


अद्भुत छवि तुम्हारी,

हे बाँके बिहारी,

पगड़ी की शोभा,

लागे न्यारी न्यारी !


पीत वसन पहने गिरधारी,

पीत पीतांबर धारी

वृंदा संग सोहत बनवारी,

गोपियन संग

रास रचावत मनोहारी !


मन मोरा बावरा भया कान्हा,

यहाँ भी है इक जोगन तिहारी !

बस एक नजर की

प्यास है कान्हा !


बस तुम्हरी आस है कान्हा,

चरणों की मैं तुम्हरी दासी !

एक नजर देख लो बृजवासी !


कृपा करो हे कुंज बिहारी,

मन में बसो हे बनवारी !

बिना तुम्हारे आस नहीं,

पनघट को भी प्यास तुम्हारी !


सूनी अंखियाँ राह तके मुरारी

आ भी जाओ किशन कन्हाई !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama