Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

रूह का रुदन!

रूह का रुदन!

1 min
918


तन्हाईयों की चादर पर 

कोरी चांदनी छिटकी है;

सन्नाटें में मेरे दिल की 

तमाम धड़कनें कैद है;


मर्म में डूबे "प्रखर" ने  

ये प्रेम कविता लिखी है;

झुलसती ख्वाहिशों की 

अब मुँदती हुई पलकें है;


प्रखर की सांसों की तमाम 

हलचलें जैसे नाकाम सी है;

पिघलती रूह का करुण 

व ख़ामोश ये रुदन है;


ये सब तुम्हारी ही प्रतीक्षा  

में हिचकी बनकर अटके है;

तुम आकर इन सब को अपनी 

सांसों के क़र्ज़ से निज़ाद दिला दो;


यूँ क़र्ज़ तले इन सांसों के 

जीना भी कोई जीना है!


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy