Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Alka Nigam

Romance Fantasy

4  

Alka Nigam

Romance Fantasy

मख़मली आँचल

मख़मली आँचल

1 min
192


तेरे मख़मली आँचल पे टँके 

चाँद की क़सम,

तेरे नाम सारी चाँद रातें 

लिख देंगे हम।


डूबेगा कोई पाख, 

न अमावस होएगी,

तेरे दर पे कोई उदास सी 

न साँझ ढलेगी।

न चटकेगी ज़मीं तेरी 

सूरज की तपिश से,

कुछ यूँ तेरे आँगन में 

बरसात होएगी।


न रज-ओ-ग़म के काँटे 

होंगे गुलशन में तेरे,

पतझड़ में भी खिलेंगे 

ग़ुल बाग़ में तेरे।


इक बार इशारा तो कर 

चिलमन की ओट से,

ओ महज़बीं तेरे नाम 

क़ायनात कर देंगे।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance