Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Veena Mishra ( Ratna )

Action Tragedy

5.0  

Veena Mishra ( Ratna )

Action Tragedy

गद्दार

गद्दार

1 min
2.9K


तबाही के इस मंजर का मेरा देश हकदार न होता,

अगर गैरों के खंजर मे अपना कोई गद्दार न होता।


दर्द का समंदर और ये चीत्कार न होता

गीदड़ों ने किया छल से सिंह पर वार न होता।


टूटती चुड़ियाँ और सुबकता कोई परिवार न होता,

अगर कुटिल आतंक का मुखौटा पहरेदार न होता।


सबकी आँखों में दहकता ये अंगार न होता,

आस्तिन के सर्प ने किया अगर भरोसा तार-तार न होता।


देशद्रोहियों ने किया घिनौना ये व्यापार न होता,

तो तबाही के इस मंजर का मेरा देश हकदार न होता।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Action