Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

प्रीति शर्मा

Tragedy

4.5  

प्रीति शर्मा

Tragedy

क्या मैं थी क्या हो गयी..?

क्या मैं थी क्या हो गयी..?

1 min
522


चौखट लांघी मायके,चली डगर ससुराल।

पत्थर दिल सजना मिले,दिल में होय मलाल।।

*****

रिश्तों का मेला सजा,कैसे रखूं संभाल।

घर जंगल सा लागता,संकट है विकराल।।

*****

भटक गयी है चाल भी,समझ ना आय हाल।

मन बतियां कासे कहूं,फंस गयी किस जाल।।

*****

सबको मन का चाहिए,सुध ना मेरी कोय।

बहु पत्नी भाभी बनी,खुद को निसदिन खोय।।

*****

क्या मैं थी क्या हो गयी,सपने सारे तोड़।

डटी रही कर्तव्य पथ,अधिकारों को छोड़।।

*****



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy