Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Phool Singh

Drama Inspirational

4  

Phool Singh

Drama Inspirational

दोस्त-एक मित्र

दोस्त-एक मित्र

1 min
408



विभिन्न रिश्तों में एक ही रिश्ता

जिसका न कोई स्वरूप

हर रिश्ते को वो कर समाहित, सच्ची जग की सिखाता रीत।। 


मात-पिता कभी भाई-बहन सा

गहन दुःख से भी लाता खींच

मुस्कान लौटता नीरस जीवन में, दोस्त की मित्रता में ऐसी प्रीत।।


साथ छोड़ते हर रिश्ते जब

वही निभाता प्रीत

कभी जीत-हार में न साथ छोड़ता, अद्भुत भाव की रखता नींव।।


पशु-पक्षी कभी इंसान भेस में 

वो हारकर भी जाता जीत

मिसाल बनाता प्रेमभाव की ऐसी, आँख से, कठोरता-कट्टरता भी बहाती नीर।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama