Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rashmi Sthapak

Tragedy

4  

Rashmi Sthapak

Tragedy

दोहा-दरबार

दोहा-दरबार

1 min
257



गर्म तवे सी जल रही,

गलियाँ सब सुनसान। 

रूठ गर्ई ठंडी हवा,

छिपी कहीं नादान।।

***************

सूरज हँसता जोर से,

दिखलाता है शान।

धरती-अम्बर पर नहीं,

मुझ-सा इक बलवान।।

***************

जाने किस के कोप से,

बरस रही है आग।

प्यासे-पंछी भूलते,

 सुबह-शाम के राग।।

**************

जलती-तपती धूप में,

काम करें जो लोग।

जी लेते वो स्वप्न में,

महलों वाले भोग।।

**************

जले बिना मिलती नहीं,

उनको सूखी साग।

आसमान की आग से,

बड़ी पेट की आग।।

**************

हरियाली को काटते,

सब कितने अंजान

खुद हम अपनी मौत का,

जुटा रहे सामान।।

***************


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy