Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

ऐसी आग लगाई

ऐसी आग लगाई

1 min
332


ऐसी आग लगाई ज़माने ने,

मैं जलता ही रहा, बस जलता ही ।

मेरी आग में लोग हाथ सेंकते रहे,

और मैं, बस जलता ही रहा, जलता ही ।।

ऐसा जला, न ख़त्म हुआ

और न राख बना ।

बस जलता ही रहा, जलता ही ।

किसी के तानों ने जलाया मुझे,

किसी की बातों ने,

किसी की हंसी ने जलाया मुझे,

किसी की आदतों ने ।

वो आग लगाकर हंसता रहा, और मैं,

मैं तो बस जलता रहा, जलता ही ।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy