Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kishor Zote

Drama Classics Inspirational

3  

Kishor Zote

Drama Classics Inspirational

स्वातंत्र्य (अभंग रचना)

स्वातंत्र्य (अभंग रचना)

1 min
181


विचार करणे । मानवी लक्षण ।

विचार औक्षण । स्वातंत्र्याचे ॥ १ ॥


प्रत्येकास वाटे । प्राणाहुण प्रिय ।

नसे हयगय । स्वातंत्र्याची ॥ २ ॥


नसे तडजोड । कशाची कशाला ।

हवी स्वातंत्र्याला । मोकळीक ॥ ३ ॥


स्वातंत्र्य अबाधी । सर्वांचे रहावे ।

मुक्त विहारावे । आसमंती ॥ ४ ॥


किशोर स्वातंत्र्य l मागतो सर्वांना ।

नको वेदनांना । थारा तेथे ॥ ५ ॥


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Drama