Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sheel Nigam

Romance

4  

Sheel Nigam

Romance

सखी री...

सखी री...

1 min
183



आज न खोलूँगी हृदय के द्वार , करूँगी नंदलाला से तकरार, 

प्रेम-गली से जब जायेंगे वापस , अठखेलियाँ करूँगी बारम्बार . सखी री ...


गीत विरह के गाऊँगी जी भर के ,याद करूँगी कान्हा को जी भर के , 

अँखियाँ जो मेह सी बरसन लागी अनसुनी करूँगी दिल की पुकार . सखी री ...


चैन न आये,मुरलिया की धुन सुन,अँखियाँ थक गयीं तारे गिन-गिन, 

साँकल दिल की किवड़िया लागी ,खोलूँगी अब, जब करेंगे मनुहार .

प्रेम के रंग में रंग दूँगी कन्हैया को,आज आया रंगोत्सव रास-त्यौहार .सखी री ... 



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance