Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chandragat bharti

Classics Inspirational

4.7  

Chandragat bharti

Classics Inspirational

दर्पन झूठा कहलायेगा

दर्पन झूठा कहलायेगा

1 min
431


भीगी पलकों से मत देखो

दर्पन झूठा कहलायेगा।


अपना अन्तर्मन तुम झाँको

कमी नजर आ जायेगी

तुम यदि इसको दूर करो तो

मस्ती सी छा जायेगी

वर्षों से जो जमा है दिल मे

पलक झपकते बह जायेगा।


अनजाने की गल्ती अक्सर 

कहाँ दिखाई पड़ती है

अपनी कमी छिपाकर दुनिया

सबसे खूब अकड़ती है

अहंकार ये शीशमहल सा

पल मे इक दिन ढह जायेगा।


करो तमन्ना फूलों की तो

शूलों की सौगात मिले

तपिश चाहिए साँसों की तो

उमस भरी फिर रात मिले

किन्तु रहो ईमान सहेजे

यही जगत मे रह जायेगा।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics