Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

कवि धरम सिंह मालवीय

Drama

4.5  

कवि धरम सिंह मालवीय

Drama

धरम के दोहे

धरम के दोहे

1 min
272



प्रेम ह्रदय की चेतना,जीवन का है सार

प्रेम बिना होता नही ,मानव का उद्धार 


भारत भू है वह जहाँ , जन्म लिए श्री राम 

केवल जिनके नाम से ,बनते बिगड़े काम


देश हमारी शान है , जन जन का ईमान

जानो हमको जान से ,प्यारा हिन्दुस्तान 


भिन्न भिन्न हैं बोलियां, भिन्न भिन्न परिवेश

भिन्नता में समानता, ऐसा अपना देश


भारत देश महान है ,ऊँची जिसकी शान 

गंगा जमुनी सभ्यता , है जिसकी पहचान।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama