Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Manisha Patwardhan

Tragedy

3  

Manisha Patwardhan

Tragedy

लतादीदी

लतादीदी

1 min
117


लतादीदी

मंगेशकर

कुटूंबाची शान

सम्राज्ञीचा मान

ज्ञानाची भर ... १


भारत रत्न

तुला पुरस्कार

संगीत संस्कार

केलेस यत्न ... २


दिनानाथांनी

संस्कारीत केले

संगीताचे झेले

सुसंवादानी ... ३


देशवेदेशी

आवाज पोचला

प्रसिध्द जाहला

जगाच्या वेशी .... ४


सार्‍या भगिनी

हृदयनाथांच्या

गान संस्कारांच्या

गीत संगिनी.... ५


देवा पुढली

समई विझावी 

तशी गमवावी 

गती लागली ... ६

मृत्युने तव

झाले नुकसान

गमावले भान

रिकामी कव ... ७


दीदी म्हणोनी

फोडलाच टाहो

जनतेने हा हो

उर भरोनी ... ८


घे पुन्हा जन्म

भारत देशात

गायन वेशात

रहा आजन्म ... ९


देते तुजला

मी ग श्रध्दांजली

शब्द काव्यांजली

दुःख मजला ... १०



Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Tragedy