Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Brijlala Rohan

Tragedy Crime Thriller

3  

Brijlala Rohan

Tragedy Crime Thriller

युद्ध की बिसात

युद्ध की बिसात

1 min
11


हर विनाशकारी युद्ध के बाद होती है शांति संधियाँ ,

विजित शक्तियों द्वारा पराजित शक्तियों पर थोपी जाती हैं भांति- भांति के प्रतिबंध,

मुआवजा और गैर- वहनीय अपमानजनक शर्तें 

और इन प्रतिबंध, मुआवजे और अपमानजनक शांति शर्तों में ही बिछ चुकी होती है

अगले भीषण युद्ध की बिसात ,

परस्पर महत्वाकांक्षा के चलते रहता है राष्ट्रों के बीच शह और मात

और कुछ इसी तरह धरती पर बढ़ती ही जाती हैं हिंसा , अशांति और उन्माद ...।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy