Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Tinku Sharma

Tragedy

3  

Tinku Sharma

Tragedy

Stay at home

Stay at home

1 min
218


रहो घर में मौत को आना ना पड़े।

संकट की घड़ी है अपनों को रोना ना पड़े ।

रखो मदद को हाथ उन असहायों को।

किसी को खाली पेट भूखा सोना न पड़े ।

कुछ दिन को छोड़ दो मोह पास जाने का।

कहीं अपनों को बेवजह खोना ना पड़े।

करो सहयोग जो घर छोड़ सड़कों पर हैं ।

कहीं अपने राजा का कद बौना ना पड़े ।

कदम कदम पर मौत है रहना घर पर ही ।

कहीं घर वालों को फोटो संजोना ना पड़े।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy