Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Prem Bajaj

Children

4  

Prem Bajaj

Children

स्कूल से छुट्टी

स्कूल से छुट्टी

1 min
255


काले-काले बादल छाए,

छम-छम, छम-छम वर्षा लाए।


गढ़-गढ़ बादल गरजते,

छुप गए गोद में बच्चे सबके।


गली -कूंचो में अब पानी भरेगा,

छप-छप करके गुड्डू चलेगा।


कागज़ की हम नाव बनाएंगे,

पानी में फिर हम चलाएंगे।


किसकी डूबी, किसकी दूर तक चली,

हंस - हंस के फिर तालियां बजाएंगे।


मां बोलेगी छाता ले लो,

वर्षा ऋतु में तुम ना खेलो।


भीग कर बीमार पढ़ोगे, 

स्कूल का कैसे काम करोगे।


झूठ-मूठ का छींकेंगे हम,

स्कूल से छुट्टी कर लेंगे हम।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Children