Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

रात

रात

1 min
1.2K


रश्मि सज-धज कर देखो

चली है मिलने प्रियतम से।

तन पर सुगन्धित इत्र छिड़का

पोता चेहरे पर गाढ़ा द्रव

तारों रूपी चुनरी ओढ़ी

निकल पड़ी गोधूली में,

रश्मि सज-धज कर देखो

चली है मिलने प्रियतम से।


पगों में मखमली जूतियां

कानों में लटकाई बालियां

छम-छम करती चली है ये

चांद प्रेमी के आंगन में,

रश्मि सज-धज कर देखो

चली है मिलने प्रियतम से।


प्रियतम भी आतुर है,

लगाये टकटकी देख रहा है

भरने को आतुर है इसको

आज तो जैसे बाहों में,

रश्मि सज-धज कर देखो

चली है मिलने प्रियतम से।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama