Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Gautam Sagar

Drama Inspirational

4  

Gautam Sagar

Drama Inspirational

हर दिन ज़िंदगी को...

हर दिन ज़िंदगी को...

1 min
255


2022 आरंभ काव्य 


हर दिन मज़ेदार-सी

शुरुआत कीजिये

हर दिन ज़िंदगी को

सुप्रभात कीजिये

 

हर दिन निकालिए

फुर्सतों के कुछ पल

हर दिन अपने आप

से भी बात कीजिये


हौसलों के फूल  

कहीं सूख न जाये

खारे आँसू की न

बरसात कीजिये


फोन से संबंध यदि

बिगड़ने लगे तो

रूबरू आकर ही

मुलाक़ात कीजिये


काँच की तरह हैं

माँ- बाप के भी दिल

जुबां के हथौड़े से न

आघात कीजिये


कमेन्ट के तीर से

आहत न करें दिल

ऑनलाइन भी न

रक्तपात कीजिये


हर दिन मजेदार सी

शुरुआत कीजिये

हर दिन ज़िंदगी को

सुप्रभात कीजिये



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama