Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jalpa lalani 'Zoya'

Abstract Romance Others

4  

Jalpa lalani 'Zoya'

Abstract Romance Others

क़त्ल-ए-मोहब्बत

क़त्ल-ए-मोहब्बत

1 min
309


बादशाह-ए-इश्क़ के सज़दे में हमने सर झुकाया है,

राह का पत्थर समझ कर हमें इस कदर ठुकराया है।


तीर आँखों से चलाकर दिल के पार किया है उसने,

क़त्ल-ए-मोहब्बत  का इल्ज़ाम  हम पर ही लगाया है।


हम गर  ग़म भी सुनाए उन्हें तो लगता है लतीफ़ा,

ग़म-ए-इश्क़ का फ़साना उसने महफ़िल में सुनाया है।


अपनी मोहब्बत  की  इतनी नुमाईश  क्या कम थी?

कि मेरे ग़म को भी उसने सार-ए-आम बिकवाया है।


आना 'ज़ोया' के पास जब खाली दिल रंज से भर जाए,

हमनें  तो हरदम उसके  ज़ख़्म  पर  मरहम  ही लगाया है।


27th May/ Poem 22


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract