Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chhavi Srivastava

Abstract

4.5  

Chhavi Srivastava

Abstract

पैसा पे कविता

पैसा पे कविता

1 min
363


पैसा हाय पैसा ! 

जब पैसा नहीं होता तो,  

सब्ज़ियां पका कर खाते हैं लोग। 

जब पैसा आ जाता  है तो, 

डाइट पे रहकर कच्ची सब्ज़ियां खाते हैं लोग। 

 

पैसा हाय पैसा ! 

जब नहीं होता पैसा पास में, 

तो भगवान् के दर्शन करने जाते हैं लोग।  

जब आ जाता है पैसा हाथ में,  

तब मंदिर घूमने जाकर स्टेटस लगाते हैं लोग।  

 

पैसा हाय पैसा ! 

जब पैसा नहीं होता तो,  

रात- रात भर सो नहीं पाते हैं लोग।  

जब पैसा आ जाता है तो, 

नींद की गोलियां खाकर सोते  है लोग। 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract