Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Alka Ranjan

Romance

3  

Alka Ranjan

Romance

महबूब मेरे

महबूब मेरे

1 min
342


मुझको तो गुरूर था फख्त कतरा बन कर उभरने पर भी ।

सादगी तो हमने उनसे सीखी, जो समन्दर होते हुए भी बेनाम सा है ।।

उनके दीदार भर से हो जाती है खुदा को अता नमाज़ मेरी ।

मेरे हयात में शख़्स वो शहिब-ए-इमाम सा है ।।

उनसे इश्क करके हाफ़िज़ बन बैठा हूँ मैं ,

जैसे वो हिफ़्ज़ मुझको कुरान सा है...।।

पंखुड़ी गुलाब की सी नाज़ुक होंठ उनकी, झील सी गहरी आँखें हैं ।

सूरत उनकी क्या कहिए, शब-ए-महताब में जैसे चाँद सा है ।।

मुझको देर तलक आती है खुद से खुशबू  उनकी ।

एहसास उनके प्यार का मुझ में जैसे धूपदान सा है ।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance