Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

मौत आ जाए मगर...

मौत आ जाए मगर...

1 min
1.7K


गुफ़्तगू हो शायरी में शायरी में गम न हो

हो इनायत बस खुदा की आँख कोई नम न हो

 

हो मुहब्बत इस फ़िजा में आसमां हो ख़ुशनुमा

दे सुनाई मुस्कुराहट दर्द का मातम न हो

 

आरजू का है इजाफ़ा कम न होती प्यास है

पेट भर जाए गरीबी भूक का आलम न हो

 

सोच लो की भागना है कब तलक यूँ दर्द से

चाह में अच्छे दिनों के हादसे कायम न हो

 

खूब देखे है नजारे मौत से लिपटे हुए

मौत आ जाए मगर वो जिंदगी से कम न हो...!

******************

शशिकांत शांडिले (एकांत), नागपुर

मो.९९७५९९५४५०


Rate this content
Log in