Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sourabh Nema

Drama Tragedy

3  

Sourabh Nema

Drama Tragedy

किसान की मौत ?

किसान की मौत ?

1 min
6.7K


सुना है संसद में,

दही से सस्ती,

लस्सी बिकती है !


इधर आकर देखो साहब,

यहाँ कफ़न से सस्ती,

रस्सी बिकती है !


हर किसान पूछता,

है अपने आप से ,

कि मेरी पैदा की हुई फसल,

न जाने किधर बिकती है !


ले जाता हैं साहूकार,

सस्ते दामों में,

सुना है बाजार में,

बड़ी जबरदस्त बिकती है !


ये रेगिस्तान में,

मरीचिकी के जैसी है,

बिकते हुए भी,

नहीं दिखती है !


और अब नहीं उगाना,

मिट्टी से सोना,

हमारी ज़िंदगी भी मिट्टी की,

मिट्टी में मिलती है !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama