Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dharm Veer Raika

Horror Classics

4  

Dharm Veer Raika

Horror Classics

होली भर दे झोली

होली भर दे झोली

1 min
404


देखो- देखो बच्चों की टोली आई,

फाल्गुन का मास मे दौड़ती होली आई,

रंग -बिरंगे रंगों से उड़ती रंग गुलाल,


गांव -गांव में खुशियां छाई नाचे घूमर घेर,

पट -पट -पट -पट डंडी करती शोर ,

संगी -साथी देवर- भाभी खेले होली,

पिछली बार की तरह भर दे सबकी झोली,


दौड़- दौड़ खुशी की होली आई,

किसानों की फसल कटाई ,

बीता हुआ कल से जितनी पास नहीं, होली

आने वाले कल से जितनी दूर नहीं होली,


खुशी -खुशी से करो राम -राम,

ना बने किसी से तो भी भेजना पैगाम।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Horror