Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Madhuri Sharma(माधुरीशर्मा'मधुर')

Romance

5.0  

Madhuri Sharma(माधुरीशर्मा'मधुर')

Romance

एक फरिश्ता

एक फरिश्ता

1 min
416


मिला था सपनों में एक फरिश्ता

समझ ना आया उससे क्या है रिश्ता,


कभी मुझे यह दीपक-बाती सा नजर आया

जैसे भक्त ने था भगवान को पाया,


कभी मुझे है चंदन- पानी सा नजर आया जीवन को मेरे खुशबू सा महकाया,


कभी मुझे है चांद- चकोर सा नजर आया

दूर क्षितिज पर मिलन जिससे पाया,


कभी मुझे है फूल -धागा सा नजर आया

माला के रूप में बंधन सा पाया,


कभी मुझे है स्वामी-दास सा नजर आया

मीरा रूप में जिसे मैंने पाया।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance