Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Brijlala Rohan

Tragedy

4  

Brijlala Rohan

Tragedy

आधुनिकता का विमर्श

आधुनिकता का विमर्श

1 min
8


तन को ढंकने के लिए मनुष्य ने 

धीरे-धीरे वल्कल से होते हुए वस्त्र को खोजा, 

और जब उसने तन को पूरी तरह ढंकना सीख लिया तो

कुछ सभ्य और आधुनिक कहलाया ! 

और अब जब मनुष्य आधुनिकता के शिखर पर था ;

तब मनुष्य और आधुनिक कहलाने के लिए एक -एक करके वस्त्रों का परित्याग कर रहा है! 

यह सभ्यता का चरमोत्कर्ष है या चरमराती आधुनिकता का विमर्श


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy