Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Priyabrata Mohanty

Drama Tragedy

4  

Priyabrata Mohanty

Drama Tragedy

ଭୋକିଲା ପେଟ

ଭୋକିଲା ପେଟ

1 min
345


ଦିନ ରାତି ସେ      କରୁଛି ଶ୍ରମ 

ଭରିବା ପାଇଁ ଯେ ପେଟ

ବଡ଼ ରୁ ଛୋଟ      ନରରୁ କୀଟ

ଖୋଜନ୍ତି ନିଜର ବାଟ ।


ଆହାର ପାଇଁ      ଦଉଡୁ ଥାଏ

ମାନେନା କିଛି ସେ କଣ୍ଟ

ଭୋକର ଛାଟ      ମାରିଲେ ଚୋଟ

ରଚଇ ଅନେକ ନାଟ ।


ଚାରି ଦିଗ ତ      ଅନ୍ଧାର ଦିଶେ

ଉଦରେ ବାଜିଲେ ଘଣ୍ଟ

ଲାଜ ସରମ      ଦେଖେନା କିଛି

ବୁଲଇ ଘାଟରୁ ଘାଟ ।


ଅନ୍ନ ଅଭାବେ      ରୋଗ ବ୍ୟାଧିରେ

ପାଉଥାଏ ନାନା କଷ୍ଟ

ମୁର୍ଦାର ପରି      ପଡିଛି ଘରେ

ସାଥି ତାର ଭଙ୍ଗା ଖଟ ।


ଦଉଡ଼ି ଦିଏ      ବିଷ ବି ପିଏ

ପ୍ରାଣକୁ କରାଏ ନଷ୍ଟ

ଭୋକର ଜ୍ୱାଳା      ସହି ନ ପାରି,

ହୋଇଛି ସେ ପଥ ଭ୍ରଷ୍ଟ ।


ମଣିଷ ମାରେ      ଚୋରି ବି କରେ

ଦି ମୁଠା ଆହାର ପାଇଁ

ମାନବିକତା      ହାରିଛି ସବୁ

ଅପରାଧୀ ହୋଇ ଯାଇ ।


ମା ବିକି ଦିଏ      ସନ୍ତାନ ତାର

ବାପ ଖଟୁଛି ଦାଦନ

ଭିକର ଥାଳି      ହାତରେ ଧରି

ମାଗୁଛି ମୁଠେ ଭୋଜନ ।


ବାଲ୍ୟ କାଳରୁ      ପିଲାଏଁ ଏଠି

ପାଠକୁ ଯାଆନ୍ତି ଭୁଲି

କୁନି ହାତରେ      ବାସନ ମାଂଜି

ଜଳାନ୍ତି ଘରର ଚୁଲି ।


ବଞ୍ଚିବା ପାଇଁ      ସଂଘର୍ଷ ଚାଲେ

କରନ୍ତି କେତେ ଯେ ପାପ

ଶିଖାଇ ଦିଏ      ଜୀବନ ମୂଲ୍ୟ

ଦେଖାଏ ସଂସାର ରୂପ ।


ବଡ଼ ବିଚିତ୍ର      ଉଦର ନାଟ

ରହେନା କେବେ ସନ୍ତୁଷ୍ଟ

ସର୍ବ ଗିଳା ଯେ      ହୋଇବ ଶାନ୍ତ 

ବୁଡ଼ିଲେ ପ୍ରାଣୀର ଘଟ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Drama