Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sadananda Sahoo

Tragedy

5.0  

Sadananda Sahoo

Tragedy

ଅଶ୍ରୁଳ ଶ୍ରଦ୍ଧାଞ୍ଜଳୀ

ଅଶ୍ରୁଳ ଶ୍ରଦ୍ଧାଞ୍ଜଳୀ

1 min
314



   

କାନ୍ଦୁଚି ଜନନୀ ବାହୁନି ବାହୁନି

   କାହିଁଗଲୁ ଧନମୋର ;

ଆଖିଲୁହ ମୋର ପିଉଚିତ ଓଠ  

  ଉଜୁଡି ଗଲା ସଂସାର । 


ହୃଦୟ ସ୍ପନ୍ଦନ ବାୟୁସେନା ଧନ  

    ଅମୂଲ୍ୟ ରତ୍ନ ଲୋଚନ , 

ବୃଦ୍ଧକାଳେ ଦୁଃଖ ଦେଇଗଲୁ ପୁତ୍ର 

    ସରିଗଲା  ସୁଖଦିନ । 


ବାରାପୁର ମାଟି ଝୁରୁଛିରେ ଆଜି 

    ରାଜୀବ ଲୋଚନ ସୁତ , 

ଦେଶ ମାତୃକାର ହେ'ବୀର ଯବାନ 

    ଅକାଳରେ ଗଲ ମିତ । 

      

ପଦ୍ମ ବାସନ୍ତୀଙ୍କ  ହୃଦୟ ମାଣିକ 

   ନୟନ ପୀତ୍ତୁଳା ତାରା , 

ପୁତ୍ରହରା ଦୁଃଖ ଭରିଦେଲା କୋହ 

   ଆଉକେ ହବ ସାହାରା । 


ହୀନିକପାଳିନୀ କାନ୍ଦୁଛି ବାହୁନି 

    ରଶ୍ମିତା ରୋଶନୀ ପତ୍ନୀ , 

ଯୁବାକାଳେ ଛାଡି ଗଲହେ ବାହୁଡି 

    କେମିତି ବଞ୍ଚିବ ମୂର୍ଚ୍ଛି । 


କୋମଳା ଚପଳା ଶୁଭଙ୍କରୀ କନ୍ୟା 

   ପୋଛୁଚି ମାଆ ଆଖି ଲୁହ , 

ଏତିକି ବୁଝୁଛି  ବାପା ଶୋଇଛନ୍ତି 

    ଭଲନାହିଁ ବୋଧେ ଦେହ । 


ସଂଜୀବ ଅନୁଜ  ହରାଇଛି ଧର୍ଯ୍ୟ 

    ନାହିଁ ଆଉ ଯୋଦ୍ଧା ଭାଇ , 

କାହାବଳେ ଆଉ ହେଵ ବଳୀୟାନ 

    ସପନ ଗଲା  ଉଭେଇ । 


ବାୟୁସେନା ବୀର ରାଜୀବ ଲୋଚନ 

    ସମାଦେଷ୍ଟା ପଦେ ଥିଲ , 

କର୍ତ୍ତବ୍ୟକୁ ମିତ  କରିଥିଲ ବ୍ରତ 

    ଜଳାଞ୍ଜଳି ଦେଇ ଗଲ  । 


ଜନମ ମାସରେ ବାହୁଡି ଗଲ'ହେ 

     କୁଳର  ଚନ୍ଦ୍ରମା ସୁତ , 

ଜନମ ମାସକୁ ଭୁଲି ନଯିବାକୁ 

   ସଂଯୋଗ କଲକି ସତ !?!  


କର୍ତ୍ତବ୍ୟସ୍ଥଳିର ତେଜପୁର ଦୁର୍ଗେ 

    ଇହଲୀଳା  ସମ୍ବରିଲ , 

ଥଣ୍ଡା ସନ୍ନିପାତ  ମରଣ  କାରକ 

   ହରିନେଲା ସୁନାଫୁଲ । 

        

 ମାଅା ଭାରତୀର ସୁରକ୍ଷା ଦାୟିତ୍ଵ 

    ତବ ହସ୍ତେ ଥିଲା ନ୍ୟସ୍ତ , 

ଦିବସ ରଜନୀ ଜାଗ୍ରତ ପ୍ରହରୀ 

   କର୍ତ୍ତବ୍ୟରେ  ଥିଲବ୍ୟସ୍ତ  । 


ବିଧିର ବିଧାନ କଲା ମ୍ରିୟମାଣ 

    ଥଣ୍ଡା ସନ୍ନିପାତ ରୋଗ , 

ବାହାନା ଯମର ଛଡ଼େଇ ନବାର 

    କିଛିତ କରିନ ଭୋଗ । 


 ହେ'ଭାଗ୍ୟ ବିଧାତା କଲୁରେ ହୀନସ୍ତା

   ଅପଯଶ  ଅରଜିଲୁ , 

କେମିତି ସହିବି କେମିତି ବଞ୍ଚିବି 

   ମାଆକୁ ବାୟାଣୀ କଲୁ  ।


 ବେହେରା ଦାୟାଦ ଥିଲା ଯୋଗ୍ୟସୁତ 

   ନଥିଲା ତକିଛି ଖୁଣ , 

ଦେଶ ସେବା ପାଇଁ ଥିଲା ସମର୍ପିତ 

   ଅଶୁଝା ରହିଲା ଋଣ । 

         

କହି ଯାଇଥିଲା କାନ୍ଦିବୁନି ମାଆ

   ଆସିବି ସଅଳେ ଫେରି ;

ମୁଁ'ପରା ଅଛି ତୋ'ନୟନ ପିତ୍ତୁଳି  

  ଦୁଃଖକରୁ କାହିଁପାଇଁ । 


 ବାରାପୁର ମାଟି  ଝୁରୁଚିରେ ଆଜି 

    କାହିଁ ଗଲୁ   ରାଜୀବରେ ;

ହସହସ ମୁଖ ଆଖିରେ ଭାସୁଛି  

    ନାହୁଁ ଆଉ  ଦୁନିଆଁରେ ।


ହତଭାଗ୍ୟା ପତ୍ନୀ ରଶ୍ମୀତା କାନ୍ଦୁଚି 

    ଆଖିରୁ ଝରାଇ ଲୁହ ;

ହୃଦୟର କୋହ ପାରୁନି ସମ୍ଭାଳି  

   ଥିଲା କେତେ ତା'ର ମୋହ । 


ପଣତ ଭିଜିଲା ଆଖିର ଲୁହରେ  

  ତୋ'ଜୁଇ ନିଆଁକୁ ଦେଖି ;

ଜନମ ଦିନରେ ଗଲୁରେ ବାହୁଡ଼ି

  କଅଁଳ ବୟସେ ଜାଣି ।


ହେ'ବୀର ଯବାନ ହୋଇବ ଜନମ

    ବାରାପୁରେ ଆଉ ଥରେ ;

ବେହେରା ସୁପୁତ୍ର  ସମର୍ପିବ ସ୍ନେହଁ 

   ସର୍ବେ ଆମେ ପ୍ରତୀକ୍ଷାରେ ।


ରାଜୀବ ଲୋଚନ କରୁଛି ଅର୍ପଣ  

    ଶ୍ରଦ୍ଧାର ସୁମନ ଅଶ୍ରୁ ;

ହୃଦୟରେ କୋହ ଆଖିରେ ମୋ' ଲୁହ 

    ତୁମଛବି ସଦା ଭାସୁ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy