Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ramesh Chandra Sharma

Fantasy

4  

Ramesh Chandra Sharma

Fantasy

वासंती गीत गा रही

वासंती गीत गा रही

1 min
261



अतीत के आगार से

प्रतीति के उद्गार से

स्मृतियां साकार हो

वासंती गीत गा रही !

प्रकृति के आभार से

सुकृति के प्रभार से

कल्पना पंख लगाकर

वासंती गीत गा रही !

आशा के विस्तार से

आभा के निस्तार से

उल्लास भाव जगाकर

वासंती गीत गा रही !

सरिता के प्रवाह से

वनीता के निर्वाह से

पलाश को सजाकर

वासंती गीत गा रही !

कामिनी के सिंगार से

मोहिनी के व्यवहार से

सुखद सुमुखी जागकर

वासंती गीत गा रही !



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Fantasy