Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dhanjibhai gadhiya

Drama Inspirational

4  

Dhanjibhai gadhiya

Drama Inspirational

ओ श्याम गोकुल वाला

ओ श्याम गोकुल वाला

1 min
434


तू यशोदाकी आंखका तारा, ओ श्याम गोकुलवाला।

तू नंदका राज दुलारा, ओ श्याम गोकुलवाला।


गोकुल मशो र मचाया, घर घरसे माखन चुराया।

तू गोपीयोंको लगता प्यारा, ओ श्याम गोकुलवाला।


तेरी बृंदावन लीला न्यारी, भकतोको लगे बडी प्यारी।

तू असूरोको हरने वाला, ओ बृंदावन विहारीलाला।


तूने मधुर राग बजाया, यमुना तट रास रचाया।

तू राधा संग नाचनेवाला, ओ रास विहारीलाला।


तेरा सुमिरन जो कोई करलें, भव सागर पार हो जाये।

सारे विश्व का तू रखवाला,ओ "मुरली" मनोहरलाला।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama