Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

dr. kamlesh mishra

Tragedy

4  

dr. kamlesh mishra

Tragedy

मन की व्यथा

मन की व्यथा

1 min
231


क्यों जन्म दिया तुमनेंं,

क्यों जमीं पे लाई।

ये कोई खेल है तेरा,

या मेरेे करमो की सजा सुनाई।


न  आँख में आँसू,

न  हँसी लबों पे आई।

सूना दिल का मंंजर ,

न  कोई किरण मुस्कराई।


दूर हो गए अपने,

वो शहर छोड़ आई।

तुझे पाने की तमन्ना  में,

अनजान सफर मेें आई।


कहाँ  जाके रूकूगी मैं,

यह बात समझ न पाई।

इसे समझने की जिज्ञासा,

आज दिल में उमड़ आई।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy