Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

मानसिंह मातासर

Fantasy Inspirational

4.5  

मानसिंह मातासर

Fantasy Inspirational

कल्पना

कल्पना

1 min
229


राजनीति में आ गए, झूठे औ मक्कार ।

रामराज्य की कल्पना, कैसे हो साकार ।।


चोरों की नित चोरियाँ, बढ़ती चारों ओर।

राम राज्य की कल्पना, लेगी कदा हिलोर।।


भाई-भाई का नहीं, पहले जैसा मेल।

राम राज्य की कल्पना, कष्ट रही है झेल।।


दफ्तर-दफ्तर भ्रष्ट जन, फैला भ्रष्टाचार।

राम राज्य की कल्पना, कैसे पाये पार।।


जाति-धर्म के नाम पर, करते लोग फसाद।

राम राज्य की कल्पना, कैसे आती याद।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Fantasy