Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lakshman Jha

Drama

2  

Lakshman Jha

Drama

कलम

कलम

1 min
173


कभी-कभी हम राहों से,

भटकने लगते हैं !

बोलते हैं कुछ और लिखने,

कुछ और लगते लगते हैं !


बातें शालीनता और मर्यादायों,

में रह कर भी कही जा सकती है !

पर हम अक्सर भूल जाते हैं,

किसी को चोट भी लग सकती है !


हमारी इन भंगिमाओं को,

भले कोई अपने क्यों ना सराहे !

अच्छे मित्र हमको खुल के आखिर

अपनी बातें क्यों बताये ?


हम बात अपनी सादगी से ही रखें,

शालीनता और शिष्टता कलम में हम भरें !

जीत लें संसार को हम प्यार से,

लोग हमको याद ही करते रहें !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama