Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Neha Pandey

Classics Inspirational

4  

Neha Pandey

Classics Inspirational

किताब का आख़िरी पन्ना

किताब का आख़िरी पन्ना

1 min
531


किताब का आख़िरी पन्ना

ना जाने कितने राज़ 

ख़ुद में दबाएं रखता है ,

जरूरत पड़ने पर

किताब से अलग 

कर दिया जाता है।


कलम न चलने पर

उस पर बेदर्दी से

स्याही के निशान 

छोड़े जाते हैं

वो कोरा रहकर भी

बहुत कुछ कह जाता है ,


जो अल्फ़ाज़ लिखकर 

यूं ही मिटा दिए जाते हैं

उनके निशान भी 

उसमे बाकी रह जाते हैं।


Rate this content
Log in