Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

J P Raghuwanshi

Tragedy

3  

J P Raghuwanshi

Tragedy

"किसान की दुर्दशा"

"किसान की दुर्दशा"

1 min
354


पिया छोड़ो जा ऐसी किसानी,

जा में बड़ी हो रई हैरानी।


रात-दिन हम करै तैयारी,

निकरी जावै, ज़िन्दगी सारी।

मेहनत पै फिर जात पानी,

जा में बड़ी हो रई हैरानी।

पिया------


आसों हमने धान लगाई,

धान अभें तो पकनें ने पाई।

कब से चलों गओं पानी,

जा में बड़ी हो रई हैरानी।

पिया------


बटरी हमारी अच्छी लगी थी,

देख के हम खो आश जगी थी।

पकी फसल में गिर गओ पानी,

जा में बड़ी हो रई हैरानी।

पिया------


कैसे-पाले मोड़ा-मौड़ी,

हम पे नैया फूटी कौड़ी।

कर्जा में गई जिन्दगानी,

जा में बड़ी हो रई हैरानी।

पिया------


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy