Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dr Lalit Upadhyaya

Crime

3.0  

Dr Lalit Upadhyaya

Crime

कब मिलेगा न्याय?

कब मिलेगा न्याय?

1 min
284


निर्भया को लंबे संघर्ष के बाद न्याय मिला,

मजबूर क्यों है बेटियां, समाज देता कैसा सिला!                     

हाथरस हो या बारां, इलाहाबाद हो या आरा,          

जगह जगह पर खबरें क्यों आम हो गई,

हैवानियत के आगे इंसानियत बदनाम हो गई।।                       


कब तलक लुटती रहेंगी आबरू उनकी,

हैसियत है माँ बहन की जिनकी।

अब तो समझ जाओ, एकजुट हो जाओ।             

दरिंदों को सबक सिखा जाओ,      

नारी के सम्मान को समझ जाओ।


Rate this content
Log in