Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

MS Mughal

Abstract Action

4  

MS Mughal

Abstract Action

जो समझे गर न समझा

जो समझे गर न समझा

1 min
261


वो समझ ही क्या, जो वजह ए शर न समझा 

बड़ा ना समझ सा है, जो समझ कर न समझा


वोह जो भी समझे है, मेहरबानी है उनकी 

आतिश ओ सोला, बर्क ओ शरर न समझा 


एक दिल ही तो है, जो चाक हुआ फिरता है 

वो बखिया गरी क्या जो बख़िया गर न समझा 


होश भी बे होश कर गया, हुस्न ए होश रूबा 

जो निगाह ए नाज़ ओ फुसूँ, बा असर न समझा


समझदारी में है समझ जो ना समझे ना समझ 

समझाए क्या 'हसन', जो समझे गर न समझा 


वजह ए शर ( झगड़े फसाद की वजह ) 

बर्क ओ शरर ( बिजली और चिंगारी ) 

बखिया गरी ( सिलाई ) 

बख़िया गर ( सिलने वाला, दर्जी, रफू गर )

फुसूँ ( जादू ) 



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract