Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

SHIVENDRA KISHORE

Tragedy

3  

SHIVENDRA KISHORE

Tragedy

इंसान तो सभी बराबर हैं

इंसान तो सभी बराबर हैं

1 min
546


इंसान तो सभी बराबर हीं हैं,

पर बर्ताव में बहुतेरे जानवर है !


खुद को कहते विकसित हैं,

पर दिमाग से तो कुत्सित है !


हम बड़े हैं कि वो बड़ा है,

यही सबसे बड़ा लफ़ड़ा है !


कहीं न कहीं विचार से कुंठित हैं,

तभी तो इस रोग से ग्रसित है !


पर्याप्त है फिर भी और चाहिये,

ज्ञात भी नहीं कितना चाहिये !


औरों की सोच का वो ही जाने,

हम तो बस अपने दिल की माने !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy