Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jalpa lalani 'Zoya'

Tragedy

3  

Jalpa lalani 'Zoya'

Tragedy

इन आँखों ने

इन आँखों ने

1 min
239


इन आँखों ने बचपन में माँ पर अत्याचार होते देखा

पर मासूम तब समझ न पाई


इन आँखों ने बचपन में अपनों से घाव देते हुए देखा

पर उन हाथों को रोक न पाई


इन आँखों ने शादी के बाद धोखा होते देखा

पर किसी को कह न पाई


इन आँखों ने बहन का जनाज़ा जाते देखा

पर उसे रोक न पाई


इन आँखों ने आख़री सांस महसूस करके देखा

पर ख़ुद को मार न पाई


इन आँखों ने प्यार के लिए ख़ुद को तकलीफ़ देते देखा

पर प्यार को दुःखी न कर पाई


इन आँखों ने बहुत आँसू बहा लिए छोटी से उम्र में

और ख़ुद उन आँसुओ को पोंछना सीख गई।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy