Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Neerja Sharma

Drama

3  

Neerja Sharma

Drama

डोर

डोर

1 min
293


प्यार एक ऐसी डोर जिससे बँध सब खिंचे चले आते हैं 

राग द्वेष से परे इक नई दुनिया बसाते हैं।


रिश्ता चाहे कोई भी हो, डोर अगर प्यार व विश्वास की है 

तो रिश्ता वह अविरल भाव बहता चला जाता है।


प्रयास केवल यही रहे न टूटे, न गाँठ पड़े इस डोर में 

नीरस जीवन हो जाएगा कभी ऐसा कुृछ हुआ इसमें।


प्यार, स्नेह, मोहब्बत, विश्वास की डोर ऊँचाई तक जाती 

जहाँ पहुँच कर, किसी पेच व कटने का डर नहीं पाती।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama