Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Satyawati Maurya

Tragedy

5.0  

Satyawati Maurya

Tragedy

ढूंढे से मिले न उसका ठाँव

ढूंढे से मिले न उसका ठाँव

1 min
135


नदी किनारे बसता था इक गाँव

अब ढूंढे से मिले न उसका ठाँव।

कलकल करती नदिया जो कल जो थी,

कभी सूखी तो कभी तट तोड़ है बहती।


इंसानों ने अपने- अपने मतलब यूँ साधे,

रूठी बेतवा, तापी, कोसी, गंगा, कावेरी ।

जल बिन पुश्तें कहो तो कैसे पनपेगी,

तुम को ही होगी जीवन जीने की दुश्वारी।


सुन लो मेरे आर्तनाद को ओ मूर्ख मानव

वरना धरती पर देखोगे हर ओर बेज़ारी।




Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy