Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Satyawati Maurya

Classics

4.5  

Satyawati Maurya

Classics

प्यासे प्राण,,

प्यासे प्राण,,

1 min
220


उड़ा ले गया नींदें मेरी वो

अब सपनों के इधर न लगते फेरे।

उम्मीदों की बैसाखी लेकर

मंज़िल पाने के सब आस अधूरे।


धड़कन पल-पल राहत खोजे

अंजित नैन को अश्रु जल घेरे।

बैरी चाँद कह तो ज़रा आकर

प्रीतम के पग कब करेंगे फेरे ?


दरस की बूँद स्वाति पीने को

प्यासे प्राण सीप हुए मेरे।

क्या मैं ही यहाँ आकुल जी ती

मुझ बिन तनिक न बिछोह उर तेरे।


बैरी चन्दा गगन में घटता-बढ़ता

तुम बिन दिन-रात मावस हुए मेरे।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics