Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sneha Dhanodkar

Tragedy Crime Inspirational

4  

Sneha Dhanodkar

Tragedy Crime Inspirational

बेटियां

बेटियां

1 min
462


खत्म हुए परियों के किस्से, 

अब बेटियां राक्षसों के हिस्से.. 


ना आता अब कोई राजकुमार, 

जो लें जाये नदिया के पार.. 


सपनो की दुनिया अब खो गई है 

हर जगह बस दरिंदगी हो गई है


ना कपड़ो से ना हया से इनका वास्ता 

बेशर्मी, बेहयाई, बदसलूकी इनका रास्ता 


इंसान भीं उगलेगा इतना ज़हर 

सांप ने भीं ना सोचा किसी पहर 


नारी सम्मान की बस ये करते बातें 

गलियों मे सबकी माँ को लें आते 


ज़ब ना देंगी महिलाये जन्म इनके बच्चों को 

शायद तब आ समझ इन अक्ल के कच्चो को 


शायद इन्हें समझ तभी पड़ेगा 

ज़ब वंश इनका आगे ना बढ़ेगा।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy