Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rajesh Kumar Shrivastava

Comedy

3  

Rajesh Kumar Shrivastava

Comedy

असली चमचागिरी ये है

असली चमचागिरी ये है

1 min
1.1K


जो तुमको हो पसंद, वही काम करूंगा ।

चमचागिरी में ऊंचा, अपना नाम करूंगा ।।


ना इतिहास की परवाह, ना भूगोल की चिंता ।

तू जैसा कहे आवाम को, किस्सा सुनाऊंगा !!

जो तुमको है ….।


 तू पैदाइशी जीनियस है, या अक्ल से पैदल ।

 परवाह नहीं मैं उम्र भर, ऐसे ही गुणगान करूंगा ।

 जो तुमको है ……।


 तुम्हारी हैरतअंगेज नाक, चाहे जैसी भी हो ।

 उसके लिए मैं नाक अपनी कुर्बान करूंगा ।। 

 जो तुमको हो.……।


सहारा साइबेरिया, गोबी, अटाकामा या अंटार्कटिका ।

तू कह दे जिसे मैं अपनी, मूल पितृभूमि कहूंगा ।। 

जो तुमको है ...।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Comedy