Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rajesh Kumar Shrivastava

Others

4  

Rajesh Kumar Shrivastava

Others

आ गई नवरात्रि

आ गई नवरात्रि

1 min
309


     

आ गयी नवरात्रि हे भगतों, जन्म संवारो हे ।

सिंह सवार आई जगदंबे, चरण पखारो हे ।।

बंदनवार सजाओ भक्तों, 

      मंगल कलश सजालो ।

करो अगवानी जगजननी की,

      आरती थाल सजा लो ।

सत्यलोक से आई भवानी,

       घर पधरारो. हे …..आ गयी..।


दीप जलाओ मंगल गाओ,

       सुंदर वाद्य बजाओ ।

रक्त पुष्प की माल बनाओ,

      चंदन तिलक लगाओ ।

प्रेम की भूखी मैया मेरी,

      तन मन वारो हे…..आ गयी…।


त्राहि-त्राहि हे माँ जगदंबे,

      विपति हमार हरो अवलम्बे ।

दयामयी हे मात भवानी,

      जय जय जय जय हे अम्बे ।।

मातु मनाओ, बड़ सुख पाओ,

      कष्ट मिटा लो हे…आ गयी नवरात्रि..…


Rate this content
Log in