Lopamudra Parida

Action Inspirational

4  

Lopamudra Parida

Action Inspirational

ମାଟି ନଈ ଆଉ ବଣ

ମାଟି ନଈ ଆଉ ବଣ

1 min
5



କୁନି କୁନି ପାଦ ଦିଟି ଦଉଡୁଥିଲେ ଅବିଶ୍ରାନ୍ତ ମୁନିଆଁ ର ।


ବିଲ ,ବିଲ ପରେ ବିଲ ଡେଇଁ ଯାଉଥିଲେ ।


ପାଦ ତଳ କଥା ପଚାରେ କିଏ !


ରକ୍ତ ଓ ମାଟିର ରଙ୍ଗ ତ ଏକା ।


ତା ' ନିଶ୍ବାସ ସବୁ ପବନ ସହ ତାଳ ଦେଇ ହାରୁଥିଲେ ସିନା ,


ସିଏ ବାଡବାଟ ନ ଚାହିଁ ଦୌଡୁଥିଲା


ଯେ ଉଡୁଥିଲା ତ୍ରସ୍ତ ହରିଣୀ ପରି ।


ତାକୁ ବାଟ ସାରା ସେଇ


ଲମ୍ବା, କଳା, ମାଟି ଲଗା ଓହଳିଥିବା


ପାଦ ସବୁ ଦିଶିଯାଉଥିଲେ


ତା ସାଙ୍ଗସହି ସବୁଙ୍କ


ଘର ମଣିଷ ର ।


ଦିଶିଯାଉଥିଲା ସାପ ପରି ଲମ୍ବ ଦଉଡି


ଆଉ ବିଲ ମଝିର ଭୁତ ପରି ହାତ ମେଲା ଗଛ ।


ସେଇଟା ଥୁଣ୍ଟା କେମିତି ହେଲା କେଜାଣି ।


ବୁଆ ବି ତ ତାର


ଘର ମଣିଷ କଣ ଯେ !


 ସିଏ ହି ତ ଘର ।


ଦୌଡୁଥିଲା ମୁନିଆଁ ।


ଆଣ୍ଠୁରେ ଭରା ଦେଇ ଆଣ୍ଠେଇ ପଡିଲା ବେଳେ


ଶୁଭିଲା ତାକୁ ବୁଆର ଡାକ


" କି ରେ ମାଆ ଏ ବିଲ ଆଡେ କିଆଁ ଅଇଲୁ? "


ଈଶ୍ବର ବି କଥା କୁହନ୍ତି ।


ଅପେକ୍ଷା କରନ୍ତି ତୁମ ବାଟ ଖରାରେ ଠିଆହେଇ ।


ସିଏ କଣ ଉତ୍ତର ଫେରେଇ ପାରିଲା ଯେ,


ତା ଡର ତାକୁ ଏଠିକି ଅଡେଇ ଆଣିଛି ବୋଲି ।


ବନ୍ଧୁଆମୁଣ୍ଡା କୋଦାଳରେ ମାଟି ହାଣୁଥିଲା


ହିଡ ବାନ୍ଧିବ ପରା 


ଈଡିଦେଇ ଝାଳ ,


ବୁଣିଦବ ହାତକୁ ମୁଠା କରି ଅକ୍ଷିମୁଠି


ମୁଠା ମୁଠା ।


ମୌସୁମୀ ଖାଲି ମାଆ ହେଇ ଆସିଲେ ହେଲା ।


ମୌସୁମୀ ଆ.. କା ....ଶ ସାରା ମେଲେଇ ହେଇ


ନୋଇଁଲା ମେଘବୁହା କାମ ସାରି ।


ଏଥର ମୁନିଆଁ ହସିଲା


ପ୍ରଶାନ୍ତି ର ହସ ।


ବିଲମଝି ଗଛ ସାରା କଅଁଳ ପତ୍ର 


ଡାଳରେ ଗୋଟେ ଛିଟ କଜଳପାତି ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Action