Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

କହି ହୁଏନା

କହି ହୁଏନା

1 min
2



ନିଜ ମନ କଥା ସମସ୍ତଙ୍କ ଆଗେ

    କହି ବି ତ କେବେ ହୁଏନା

ଯେତେ ସେ ନିଜର ହେଉ ଆପଣାର

   ପାଟିଟି କେବେ ବି ଖୋଲେନା ।


ମନର ଭିତରେ ଭୟ ଖାଇଯାଏ

   କିଛି କହି ସିଏ ପାରେନା

ବାହାରେ ପ୍ରଘଟ ଅଧିକ ବିପଦ

   ସେ ଲଜ୍ଜାରେ କିଛି କୁହେନା ।


କିଛିଟା ଜୀବନ ରହସ୍ୟର କଥା

   ଖୋଲି କହି କେବେ ହୁଏନା

ଚକ୍ରାନ୍ତ ଜାଲରେ ଛନ୍ଦି ହେଇ ସିଏ

  ଚାହିଁଲେ ବି କହି ପାରେନା ।


ଯନ୍ତ୍ରଣା ଜୁଈରେ ଜଳୁଥାଏ ସିନା

  ମୁହଁ ଖୋଲି କେବେ କୁହେନା

ଛଟପଟ ହୁଏ ଲୁହ ପିଉଥାଏ

  ତଥାପି ମୁହଁ ସେ ଖୋଲେନା ।


ପରିବାର ଖୁସି ସୁଖ ଶାନ୍ତି ପାଇଁ 

   କାହାକୁ କଷ୍ଟ ସେ ଦିଏନା

ସେଇ କଷ୍ଟ ନିଜ ଭିତରେ ରଖେ ସେ

   କାହାକୁ ସେ କହି ପାରେନା ।


ପତି ପତ୍ନୀଙ୍କର ଭିତର କଥାଟି

   ବାହାରେ ପ୍ରକାଶ ହୁଏନା

ଆଜି ନାହିଁ କାଲି ହୋଇବେ ଏକାଠି

     ଏ କଥାଟି ଛପି ପାରେନା ।


ଅପମାନ କିଏ କୋଉଠି ପାଇଲେ

   ସେ କଥାଟି କହି ହୁଏନା

କାହା ଦୋଷ ନିଜ ମଥାକୁ କେ ନେଲେ

   ସେ କଥା ସେ କହି ପାରେନା ।


ଜୀବନ ସହିତ ମରଣ ଜଡିତ 

    କଥାଟି ତ କହି ହୁଏନା

ବିପଦରୁ ଯଦି ଉଦ୍ଧାର ନ କର

   ସେ କଥା ପ୍ରକାଶ କରନା ।


ନିଜ ମନ କଷ୍ଟ ଦୁଃଖ ଯନ୍ତ୍ରଣାକୁ

    କାହାକୁ ତ କହି ହୁଏନା

ଅତି ଆପଣାର ନିଜର ନ ହେଲେ

   ଆଖି ଲୁହ କେବେ ଝରେନା ।


ମନକୁ ମରମ କଥାଟି ବାଧିଲେ

  ସେ କଥାଟି କହି ପାରେନା

ନିଜ ଲୋକ ଯେବେ ଧୋକା ଦେଇ ଥାଏ

  ସେ କଥା ବି କହି ହୁଏନା ।


ବିଶ୍ବାସୀ ଳୋକଟି ବିଷ ଭରେ ଯେବେ

  ସେ କଥାଟି ଭୁଲି ପାରେନା

ନିଜ ଲୋକ ନିନ୍ଦା ଅତ୍ୟାଚାର କଲେ

  ସେ କଥାଟି କହି ହୁଏନା ।


ବିଶ୍ବାସ ଘାତକ ବେଇମାନୀ କଲେ

   ସିଏ କେବେ ଭୁଲି ପାରେନା 

ଆପଣାର ଲୋକ ଘୃଣାଟି କରିଲେ

   କାହାକୁ ତ କହି ହୁଏନା ।


କର୍ମରେ ସଫଳ ନ ହେବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ 

   କଥାଟି ଯେ କେବେ କୁହନା

ବିଶ୍ବାସରେ ଯିଏ କହି ଥାଏ କିଛି

   ସେ କଥାଟି କହି ହୁଏନା ।


ଚୋରି ଦାରୀ ନାରୀ ପାପ ପୁଣ୍ୟ କଥା

   ଅଛପା ବି କେବେ ରହେନା

ମନର ତଳର ହୃଦୟ ବେଦନା

   କାହାକୁ ତ କହି ହୁଏନା । 


ସ୍ବାର୍ଥପର ଏଇ ମଣିଷ ସମାଜ

    ସ୍ବାର୍ଥକୁ ସେ ଛାଡି ପାରେନା

ଦୁଃଖୀ ମଣିଷଟି ଦୁଃଖର କଥାଟି

    କାହାକୁ ତ କହି ହୁଏନା ।   



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract