Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Vijay Deshpande

Abstract

4  

Vijay Deshpande

Abstract

मरणाला मी टाळत होतो- गझल

मरणाला मी टाळत होतो- गझल

1 min
13.4K



मरणाला मी टाळत होतो 

का जगण्यावर भाळत होतो ..

.

नियम कायदे सगळे काही 

मीच का बरे पाळत होतो ..

.

लाच खाउनी ढेरी सुटली 

मनातुनी पण वाळत होतो ..

.

जवान शहीद वार्ता ऐकत 

मला रोज मी जाळत होतो ..

.

बळिराजाचे हाल पाहुनी 

अश्रू मी का ढाळत होतो ..

.

सोडुन गेली मला जरी ती 

मनात गजरा माळत होतो ..

.

अपघाताची घटना रोजच 

माझा मृत्यू चाळत होतो .. 



Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Abstract