Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

संजय कुमार शांडिल्य

Tragedy

1  

संजय कुमार शांडिल्य

Tragedy

वेदना का शूल गड़ता है

वेदना का शूल गड़ता है

1 min
1.3K


वेदना का शूल गड़ता है

ये मेरा दुःख एक आवा है

घड़ा मुझ में रोज गढ़ता है


अनमने सुख रोपता क्या मैं

गाड़ता क्या, सींचता क्या मैं

न अँकुरता है, न बढ़ता है


बाँध से मिट्टी ढलकती है

आँख की प्याली छलकती है

रोकने भर कुछ न अड़ता है


छाँक भर मुझको उसनने दो

चार दिन बस सजल रहने दो

है तो है निर्मम निविड़ता है।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy